Lila Bastani Noshahr

Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Sunday, November 7, 2021

 

به گزارش حصارنیوز : «احمدرضا جلالی»، پزشک دوتابعیتی ایرانی_سوئدی که به اتهام «جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم» روز دوشنبه ۷ مرداد به صورت ناگهانی به انفرادی منتقل شده است ،در طی تماس تلفنی با خانواده خبراحتمال اجرای حکم اعدام خود را داده وازمکان انتقال خود اعلام بی خبری کرده است. آقای جلالی در این تماس تلفنی همچنین عنوان نموده: “نمی‌داند این انفرادی که کاملا با دوربین کنترل می‌شود، اصلا در زندان است یا در مکان دیگری. او احتمال اجرای حکم خود را داده است”.

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر و متخصص امدادرسانی مقیم سوئد بوده که اردیبهشت سال ۱۳۹۵ بعد از سفر به ایران، با دعوت دانشگاه تهران بازداشت شد و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. احمدرضا جلالی چندین بار نسبت به وضعیت وحکم ناعادلانه خود دست به اعتصاب غذا زد و از نظر جسمس و روحی در وضعیت بسیار نامناسبی به سرمیبرد. قابل ذکر است با شرایط خاص بین المللی ایران و انتقال ناگهانی این زندانی دوتابعیتی نگرانی نهادهای حقوق بشری نسبت به اعدام وی شدت گرفته و هر لحظه بیم اجرای حکم ایشان میرود.  یکی از اعضای خانواده‌ آقای جلالی اعلام نموده: «او از زمان انتقال، تنها یک بار تماس گرفته و گفته است که نمی‌داند توسط چه گروه اطلاعاتی از بند زندان به انفرادی منتقل شده است».