Lila Bastani Noshahr

Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Tuesday, March 5, 2024

در ۱۰ ماه گذشته؛ دستکم ۱۰۰ زن توسط مردان خویشاوند خود به قتل رسیدند

 

در ۱۰ ماه گذشته؛ دستکم ۱۰۰ زن توسط مردان خویشاوند خود به قتل رسیدند

خبرگزاری هرانا – از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی ماه، بر اساس گزارش‌ روزنامه اعتماد، دستکم ۱۰۰ زن و دختر در ایران به دلایل مختلف توسط اعضای خانواده خود به قتل رسیده‌ اند. آمارها نشان میدهد که این قتل ها معمولا به دلایل اختلافات خانوادگی یا مسائل ناموسی صورت گرفته‌ اند. استان‌های تهران، آذربایجان غربی، و فارس بیشترین تعداد را با ۲۵، ۱۳ و ۹ مورد به ترتیب داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه اعتماد، طی ۱۰ ماه، دستکم ۱۰۰ زن توسط همسر و یا اعضای خانواده خود به قتل رسیده اند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی ماه، دستکم ۱۰۰ زن و دختر در ایران به دلایل مختلف توسط اعضای خانواده‌ خود به قتل رسیده‌ اند. بررسی ها نشان میدهد که این اعمال خشونت ها معمولا به دلابل اختلافات خانوادگی یا مسائل ناموسی اتفاق افتاده‌ اند.

اعتماد گزارش میدهد که استان‌ های تهران (۲۵ مورد)، آذربایجان غربی (۱۳ مورد) و فارس (۹ مورد) بالاترین آمار قتل‌ های خانوادگی زنان را به ثبت آورده‌ اند، بیشترین تعداد قتل‌ ها در ماه مهر ۱۴۰۲ رخ داده است که “۱۶ زن و دختر” توسط مردان خانواده به قتل رسیدند.