Lila Bastani Noshahr

Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Sunday, June 2, 2024

زن ۱۶ ساله که قربانی کودک همسری است، همسرش را به قتل رساند

 


زن ۱۶ ساله که قربانی کودک همسری است، همسرش را به قتل رساند

خبرگزاری هرانا – یک زن شانزده ساله در تهران که قربانی کودک همسری است، با همدستی فردی دیگر همسر خود را به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، مردی در تهران توسط همسرش به قتل رسید.

بر اساس این گزارش، در آبان ماه سال گذشته در پی تماس زن نوجوان شانزده ساله با پلیس ۱۱۰ تهران مبنی بر خودکشی همسرش، ماموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند.

با حضور ماموران در محل پس از انجام تحقیقات اولیه و شواهد صحنه وقوع حادثه مشخص شد که مقتول توسط ضرباتی که به پشت وی وارد شده است به قتل رسیده است.

پس از انجام تحقیقات پلیس به دستور بازپرس جنایی زن نوجوان بازداشت شد. متهم پس از بازداشت با اعتراف به قتل همسر خود عنوان کرد که یکسال قبل به اصرار خانواده زمانی که ۱۵ سال داشتم با شوهرم که ۲۸ ساله بود ازدواج کردم. در این مدت درگیری داشتیم و من توسط همسرم کتک میخوردم.

پس از مدتی با مردی آشنا شدم و وی را در جریان این موضوع قرار دادم. نهایتا تصمیم گرفتم همسرم را با همدستی آن مرد به قتل برسانم. شب حادثه در خانه را باز گذاشتم شوهر وقتی خواب بود اول من سه ضربه به شوهرم زدم و ناگهان او از خواب پرید. بعد از آن بود که آن مرد هم چند ضربه به او زد و بعد جسدش را به حمام بردیم و با صحنه‌ سازی به پلیس زنگ زدم و گفتم شوهرم خودکشی است.

در این گزارش آمده است، در پی اعترافات متهم، تحقیقات برای شناسایی همدست فراری او آغاز شد. زن نوجوان به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شد و پرونده وی نیز برای رسیدگی به دادگاه اطفال ارجاع داده شده است.

 آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از ازدواج در دوران کودکی، ضربات جبران‌ ناپذیری را بر زندگی این کودکان وارد می کند. بارداری ‌های زیر ۱۸ سال، مرگ‌ و میر مادران، افسردگی، اقدام به خودکشی، طلاق، بازماندن از تحصیل و پایداری چرخه فقر فرهنگی و اقتصادی از جمله این آسیب ها است.