Lila Bastani Noshahr

Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Sunday, January 24, 2021

 بیانیه جمعی از فعالان مدنی کرد در واکنش به بازداشت گسترده شهروندان در کردستان...

خبرگزاری هرانا – شماری از فعالین سیاسی و مدنی کردستان در واکنش به بازداشت و احضار ده‌ها تن از شهروندان ساکن استان کردستان و سایر شهرهای کردنشین غرب کشور، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اظهار نگرانی از موج بازداشت‌ها خواستار آزادی این افراد شده‌اند. طی هفته های اخیر موج جدیدی از بازداشت، احضار و فشارهای قضایی و امنیتی بر شهروندان و فعالان کرد ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته‌های اخیر موج جدیدی از بازداشت، احضار و فشارهای قضایی و امنیتی بر شهروندان و فعالان کرد ایجاد شده است.
این شهروندان در شهرهای بوکان، پیرانشهر، سروآباد، مریوان، ربط، بوکان، نقده، سنندج، سقز، پاوه، کرمانشاه و مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یا به نهادهای امنیتی احضار شدند. بازداشت این شهروندان که طی روزهای اخیر به ۶۴ نفر رسید، در بعضی موارد بدون ارائه حکم بازداشت و گاها به همراه ضرب و شتم، تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی صورت گرفته است.
اکنون شماری از فعالین سیاسی و مدنی کردستان با نوشتن بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از موج اخیر بازداشت‌ها خواهان پایان دادن به این فضا و آزادی بازداشت‌شدگان شده‌اند.
متن کامل این بیانیه که نسخه‌ای از آن جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است عینا در ادامه می‌آید:
«بازداشت شدگان اخیر در کردستان آزاد شوند و به فضای به وجود آمده پایان دهید