Lila Bastani Noshahr

Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران

Sunday, June 2, 2024

خشونت خانگی؛ گزارشی از قتل مادر و دخترش در تهران توسط پدر خانواده

 

خشونت خانگی؛ گزارشی از قتل مادر و دخترش در تهران توسط پدر خانواده

خبرگزاری هرانا – مردی در تهران یک سال قبل همسر و دختر دو ساله‌اش را با ضربات چاقو به قتل رساند. متهم در جلسه دادگاه دلیل این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرده و نهایتا قضات برای بررسی روانی، او را به پزشکی قانونی معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انتخاب، یک مرد در تهران همسر و دختر دو ساله‌اش را به قتل رساند.

بر اساس این گزارش، یک مرد سی ساله، یک سال قبل همسر بیست و پنج ساله‌اش به نام مینا و دختر دو ساله‌اش به نام سروین را به قتل رسانده است. گزارش قتل به پلیس اطلاع داده شد و متهم بهرام نام دارد. او پس از بازداشت به قتل اعتراف کرد و گفت که همسرش را به خاطر اختلافات خانوادگی کشته است.

در گزارش مذکور آمده است: پدر و مادر مینا در دادسرا اعلام گذشت کرده‌اند و کیفرخواست علیه متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده است.

بهرام در جلسه دادگاه اظهار کرد: “مدت‌ها قبل مبلغ پولی به برادرزنم قرض داده بودم و قرار بود آن پول را یکماهه به من برگرداند؛ اما این کار را نکرد. بیش از یک سال بود که پول را پس نمی‌داد. سر این موضوع با او درگیری داشتم. روز حادثه به شدت عصبانی شدم و به برادرزنم فحاشی کردم. همسرم عصبانی شد و با خشم زیاد به من گفت نباید به برادرش بی‌احترامی کنم. او قهر کرد و وقتی چای خواستم بی‌محلی کرد و دیگر با من حرف نزد. من هم عصبانی شدم و او را کتک زدم.”

وی در ادامه اظهار کرد: “زمان حادثه آنقدر عصبانی شدم که چاقو را از آشپزخانه برداشتم و زنم را زدم. از سر و صدای ایجاد شده دخترم سروین بیدار شد. می‌دانستم اگر بازداشت شوم پدر و مادر مینا از بچه نگهداری می‌کنند. برای اینکه آنها دست‌شان به بچه من نرسد، او را کشتم.”

در نهایت قضات دادگاه برای بررسی روانی او را به پزشکی قانونی معرفی کردند. قضات بعد از اعلام نظر پزشکی قانونی، برای تصمیم‌گیری وارد شور خواهند شد.